Ruben Derakhshan

Ervaren online marketeer

Sinds 2000 werkzaam in de online marketing, zowel strategisch als operationeel. Voor grote en kleinere organisaties resultaten geboekt. Door deze brede achtergrond bekend met alle ontwikkelingen op het gebied van online marketing, E-commerce en management. Kan strategie omzetten in concrete stappen. Hands-on ook inzetbaar op: tekstschrijven, fotobewerking, vormgeving, web design, lanceren van campagnes, data analyse en rapportage. "Voor mijn klanten realiseer ik doelstellingen en leg ik de basis voor een professionele aanpak".

Manager en projectleider

Ik heb leidinggegeven aan afdelingen tot 10 fte en grote internationale budgetten beheerd tot 12 mln. In verschillende bedrijfsculturen heb ik gewerkt en resultaten geboekt. Het rapporteren en structureren zit mij in het bloed en ik voel mij het meest thuis in een dynamische omgeving. Ook het managen en sturen van een projectteam op resultaten behoort tot mijn competenties. De ervaring die ik opgedaan heb in grote organisaties stelt mij in staat winkeliers en kleinere bedrijven professioneel te ondersteunen.  

favicon

favicon

Ondernemer

Ik ben opgegroeid in een ondernemers-gezin. Dat heeft mij zakelijk gezien gevormd. Altijd bewust van kosten en wat je daar mee kunt bereiken. Als je bij die instelling creativiteit voegt, heb je mijn commerciële aanpak. Ik heb een eigen winkel gehad in het centrum van Haarlem. Hierdoor ken ik de uitdagingen van het ondernemerschap goed. Dit helpt mij om andere ondernemers te begrijpen en gericht te ondersteunen. Soms heeft een klant van mij veel kennis van online marketing en soms ook niet. Dat is voor mij een gegeven waar ik me op aan pas. Wat de situatie ook is, ik streef altijd naar de meeste toegevoegde waarde die ik kan bieden. Om de eenvoudige reden dat ik voor mijn klanten een investering ben die rendabel moet zijn.

Ruben Derakhshan

Ruben Derakhshan

E-commerce manager

Ervaring met het opzetten en managen van diverse webshops. Gewerkt met uiteenlopende CMS systemen en databases. Ook in staat om alle logistieke- en betaalprocessen in te richten en te coördineren. Het verhogen van het aantal bezoekers via campagnes en het verbeteren van conversie door een betere klant ervaring zijn een kolfje naar mijn hand. Ook veel ervaring met het verbeteren van de positie in natuurlijke zoekresultaten. Kennisgebieden: inkoop, voorraadbeheer, SEO, SEA, Social Media, web design, data-analyses en rapportages. 

Crossmedia campagnes

Naast mijn specialisatie in online marketing en E-commerce heb ik ook met alle offline marketing- en acquisitie kanalen gewerkt waaronder: TV, radio, print, inbound/outbound callcenters, customer care etc. In de praktijk merk ik dat deze ervaring met offline mij helpt om online activiteiten af te stemmen op het geheel. Zodat het meeste uit cross mediale campagnes gehaald wordt. Ook veel ervaring met het ondersteunen van een dealerkanaal en acquisitietrajecten. Door middel van online campagnes maar ook offline middelen zoals productie van POS materiaal. De ‘marketing-logica’ is bij mij sterk ontwikkeld. Hoezeer de techniek onze wereld steeds meer vormgeeft, de basis van dit prachtige vak blijft logisch nadenken.